Pagini

duminică, 23 decembrie 2012

Casuta de turta dulce

Am reusit, in sfarsit, sa fac din turta dulce, casuta lui Hansel si Gretel...adica a lui Filip si a Anastasiei :)
Le promisesem de mult timp ca o sa le fac casuta , iar apropierea Craciunului mi s-a parut ocazia perfecta.

Nu stiu insa daca m-am oprit la reteta perfercta , nu stiu cat este de comestibila, avand in vedere ca este destul de uscata si de tare . Nu stiu daca am gresit eu sau asa trebuia sa iasa, dar a fost distractiv...

Adica, distractiv in sensul ca aveam o durere cumplita de cap, nu am lasat sa se usuce bine "lipiciul" dintre peretii casutei inainte sa-i pun acoperisul , drept urmare mi s-au deplasat de vreo doua ori, plus ca , tot de vreo doua ori mi-a cazut si acoperisul :))) Dar, intr-un final, a iesit ceva, iar copiii au fost foarte incantati .
Ah ! Si nu mai spun ca in casa mirosea divin ! ...deci a meritat efortul !

Nu este ea, cea mai frumoasa casuta de turta dulce dar promit ca la urmatoarele sa ma perfectionez :)


Daca vreti sa va distrati si voi construind casute de turta dulce, va las reteta :

1 kg de faina
300 g unt rece, taiat cuburi
2 lingri ghimbir macinat (eu am pus cam o lingura de ghimbir proaspat, ras pe razatoarea mica)
2 linguri scortisoara (sau, daca aveti, amestec de condimente pentru turta dulce)
1 lingura bicarbonat de sodiu
450 g zahar brun
3 oua
225 g miere

*Intr-un castron mare,puneti jumatate din cantitatea de faina impreuna cu untul
*Mixati pana ce untul se incorporeaza complet
*Adaugati restul de faina, scortisoara, ghimbirul si bicarbonatul
*Presarati zaharul amestecand continuu
*Bateti ouale cu mierea , le turnati in compozitia aluatului
* Framatati totul cu mainile pana la obtinerea unui aluat omogen

Aluatul il puteti folosi imediat, il puteti pune la frigider sau il puteti congela. Eu l-am lasat in jur de o ora la frigider.

*Incingeti cuptorul la 200 C
*Intindeti cate un sfert din aluat intr-o foaie de grosimea a doua monede suprapuse
*Cu ajutorul unui sablon si folosind un cutitas , decupati "peretii" casutei (gasiti la o cautatre, sabloane pt casute de turta dulce, dupa pofta inimii)
*Coaceti turta dulce , in transe , timp de 8-12 minute
*Dupa ce o scoateti din cuptor si o lasati sa se racoreasca 3-5 minute, ajutandu-va tot de sablon, taiati marginile ce depasesc conturul.

Pentru "lipiciul" de asamblat, aveti nevoie de 500 g zahar pudra si albusul a doua oua, pe care le mixati aproximativ 10 minute, pana ce obtineti o crema groasa si omogena.

Apoi treceti la montarea si decorarea casutei !Dupa sedinta foto (daca mai apucati) lasati copiii sa o jumuleasca de bomboane si sa rontaie colturile acoperisului :))




3 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Chiar daca pentru tine nu pare perfecta pentru copii tai este cea mai frumoasa casuta de turta dulce, pentru ca e facuta de mami. Sarbatori fericite!

      Ștergere