Pagini

luni, 3 februarie 2014

Raspberry ribbon cheesecake

Cheesecake cremos, savuros..."zmeuros" !



Crusta :

2 cups biscuiti cu ciocolata/cacao macinati (eu folosesc Oreo)
1/3 cup unt topit
3 linguri zahar (eu am renuntat la ele)

 * Intr-un castron , amestecati biscuitii macinati, zaharul si untul topit;  presati-le pe fundul si pe marginea (~ 3 cm) unei o forme rotunde cu diametrul de 22 cm si peretii detasabili
* Lasati la frigider timp de 15 minute

Sosul de zmeura:

2 1/2 cups zmeura proaspata sau congelata (eu am folosit congelata)
2/3 cups zahar
2 linguri amidon
2 lingurite suc de lamaie

Umplutura/Topping:

600 g  crema de branza Philadelphia  
1/2 cup zahar
2 linguri faina
1 lingurita extract de vanilie
2 albusuri
1 cup smanatana pentru frisca
2-3 linguri suc de portocale
1 1/2 cups zmeura

* Intr-un blender (sau robot) pasati zmeura pana ce obtineti un piure. Treceti piureul obtinut printr-o sita , pentru a "scapa de seminte" :)
* Ar trebui sa aveti un cup de piure; daca nu aveti, adaugati apa cat este nevoie.
* Intr-o craticioara amestecati zaharul cu amidonul , adaugati piureul de zmeura si fierbeti pana ce amestecul se ingroasa ca o budinca

* Intr-un castron, mixati crema de branza, zaharul, vanilia, si faina . Adaugati albusurile si mixati pana la incorporarea lor
* Adaugati smantana pentru frisca.
* Turnati jumatate din compozitie peste crusta.
* Adaugati, cu grija, 3/4 din sosul de zmeura .
* Peste sos, adaugati (tot cu grija) cealalta jumatate a compozitiei de branza .
* Coaceti 35-40 minute, la 180 grade C

* Apoi, lasati-o sa se raceasca la temperatura camerei si puneti-o la frigider pentru cel putin 4 ore.
* Adaugati sucul de portocale piureului de zmeura ramas si turnati sosul obtinut peste cheesecake, iar apoi asezati zmeura.

Voila !



Note !

Un cup are ~ 250 ml

Puneti tava cu cheesecake pe o  tava mai mare, de aragaz , deoarece la cuptor, untul se va topi si, forma avand peretii detasabili , va curge (cel putin eu asa patesc; am 3 forme diferite si la toate patesc la fel)

Eu am pus piure-ul de zmeura intr-o bucata mare de tifon , am facut o "bocceluta"  si am strans pana a iesit tot piureul fara seminte (altfel ,ma apuca Sfantu' Asteapta pana il dadeam pe tot prin sita; plus ca am scos mult mai mult piure decat as fis scos prin sita :p )

Eu am sarit peste "racitul cel putin 4 ore" :)) ; mijlocul era inca aproape fierbinte cand am taiat-o (nerabdarea asta ! :)) ). 
Dar va sfatuiesc sa aveti rabdare si sa asteptati sa se raceasca bine bine . Asa veti putea simti foarte bine "mmmmm... gustul" 
Daca intentionati sa tineti o cura de slabire, puteti sa va luati adio ...de la cura, nu de la cheesecake :)))





Copiii mei sunt extaziati de fiecare data cand le fac prajituri, drept pentru care, Anastasia a concluzionat:

"Mami, ce ne faceam noi daca nu aveam o mamica, asa ca tine, care sa ne faca prajituri bune !" :)






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu