Pagini

marți, 24 aprilie 2012

Cum te cheama ? Cati ani ai?.....


Sunt intrebarile pe care multi necunoscuti le adreseaza copiilor mei . Pe strada, in autobuz, in parc...peste tot intalnesti un nene sau o tanti care , tam-nesam, se apuca sa-i intervieveze : "Cum te cheama ?" , "Cati ani ai?" , "Dar la gradi mergi?" , "Poezii stii? Imi spui si mie una?", etc, etc...

Niciodata nu mi-au placut lucrurile astea si ma gandesc ca nici copiilor mei nu le place!

Am citit acum ceva timp, o postare a unei prietene , Andra  , despre intrebarile astea enervante si cam ce raspuns ar trebui  sa dam (nu gasesc acum postarea respectiva).

De atunci, i-am invatat pe copii, ca atunci cand sunt intrebati ,sa se prezinte numai dupa ce respectivul(a) se prezinta (numele si varsta ...eventual sa spuna si vreo 2-3 poezii :)) ) .

Copiii, au prins ideea si acum (aproape) de fiecare data spun: "Mai intai te prezinti tu si apoi ma prezint si eu ! " , dar si asa tot ma enerveaza la culme "bagaciosii" .

De exemplu, ieri cand stateam cu copiii la coada sa-mi incarc cardul RATB, o "cocoana" de langa noi incepe interviul cu Anastasia .

C: Cum te cheama?
A : Mai intai te prezinti tu !
C: ??? ..... Cum te cheama?
 (copilul insista si el)
A: Mai intai te prezinti tu !!!

Poate eram eu intr-o pasa proasta sau...nu stiu, dar in momentul ala am simtit ca mi se aprind toate beculetele, toti "piticii" mei incep sa joace si am intrebat-o pe tanti respectiva : "Dar pe dvs cum va cheama ???" 

Evident ca tanti si-a lungit fata pana-n pamant si s-a foarte ofuscat. "Piticii" mei fiind in forma maxima :) , am continuat sa-i spun ca din moment ce dansa nu se prezinta, nu mi se pare normal sa insiste cu intrebarea. Am mai intrebat-o si ce parere ar avea daca eu as opri-o pe stada asa din senin sa o intreb: "Vaaaaaaai!!! Ce faceti? Cum va cheama ?" .... Probabil ar fi spus ca sunt nebuna !
Sa mai spun ca deja, "cocoana" respectiva era ofuscata pana in maduva oaselor ???

Ah ! Abia astept sa ciupesc o "cocoana"  de obraji !!! :))))





p.s Aveti aici si postarea Andrei (multumesc Andra !) . Foarte buna !!!De citit si de bagat la cap ! Atinge mai multe puncte  care sunt in mare voga in radul "cocoanelor"   :D

Un comentariu:

  1. Pai, cum ai indraznit sa o scoti pe cucoana din stereotipurile ei? Ideea este ca, si stii tu prea bine, copilul mic se sperie daca este abordat de necunoscuti. Orice om cu bun simt ar trebui sa-i lase o perioada in care sa se obisnuiasca, astfel incat copilul sa faca primul pas. Si apoi e liber sa vorbeasca, fara sa puna mana, despre ceva ce i-ar place copilului. Ia uite ce papusa frumoasa ai! Si cum o cheama pe papusa ta? etc. Dar nope, noi ii dam inainte cu acelasi idiotenii, fara sa realizam ca bietul copil le aude de cateva ori pe zi si este cat se poate de plictisit sa raspunda la aceleasi intrebari. Bravo tie ca ai pus-o la punct! Astai postarea, cred, http://myeva.wordpress.com/2009/11/09/intalnirea-cu-toddlerul-5-reguli-de-politete-sau-ce-sa-nu-spui/

    RăspundețiȘtergere