Pagini

miercuri, 20 iunie 2012

Miniplacinte cu afine - Blueberry pies

Este deja stiut ca sunt un executor fidel al ordinelor dulci ale copiilor ... bine, nu chiar atat de fidel, dar pe aproape si cu aleleasi wowrezultate
 S-a cerut placinta cu mere, s-au executat placintele cu afine; ceva mult mai bun si mai fin...parerea mea ! Bine, bine, nu doar a mea :))
Cum am gasit la piata, paharul de afine cu "doar" 8 lei si cum in stare naturala nu au avut succes (nici macar la mine) am hotarat ca-si  merita soarta de a fi facute umplutura pentru placintele.




Asa ca am rascolit net-ul in cautarea retetei perfecte si m-am oprit aici .

Deci, pentru 8 placintele, aveti nevoie de :

250 g unt(80 % grasime)
2 1/2 cups faina
1 LC sare
1 LC zahar
1/4-1/2 cup apa rece

300 g afine
2 LS zahar
2 LS amidon
 
Pentru prepararea aluatului (pate brisee pe numele lui) :
* Daca aveti robot de bucatarie, puneti faina, untul taiat cubulete, zaharul si sarea in vasul robotului si pulsati pana cand nu se mai vad bucatele de unt, iar amestecul arata ca un pesmet.
* Adaugati apa rece putin cate putin pana cand aluatul se "leaga" si arata ca o plastilina .Daca aluatul este sfaramicios, mai adaugati un strop de apa. Daca este lipicios, inseamna ca ati pus prea multa apa , deci mai adaugati putina faina.
* Nu trebuie neaparat sa folositi toata apa.
* Aluatul gata preparat se infoliaza si se lasa o ora la frigider
* Daca nu aveti robot, il puteti face si cu mana dupa aceleasi principii :) (eu l-am facut jumate in robot si jumate cu mana pentru ca am un robot miiic , miiic :) )

Pentru umplutura :
* Afinele, se pun intr-o craticioara pe foc, impreuna cu zaharul si se lasa pana cand se dizolva tot zaharul
* Se adauga amidonul  si se amesteca pana cand compozitia arata ca o budinca

Asamblare :
* Se incalzeste cuptorul la 220  C
* Se scoate aluatul si se intinde (nu este lipicios , deci nu mai trebuie infainata masa...de fapt asa ar trebui :) )

* Se decupeaza aluatul in cerculete potrivite formelor si se inteapa cu furculita
* Se pune umplutura (cam 2 LS de umplutura/ placinta), iar deasupra se pune alta parte de aluat.
(! Acum, el merge pus si in forma mare de tarta si in forme mici (cum l-am pus eu) , sau pot fi facute placintele mici, individuale, de tinut in manute .)
* Se coc placintelele pentru aproximativ 30 min , sau pana cand sunt frumos rumenite.

Se scot, se asteapta sa se raceasca (daca mai aveti rabdare) si se trece la degustare.



 Sunt foarte, foarte bune ! Aluatul este excelent, iar umplutura....mmmmm !!!

Copii au fost incantati. Anastasia fericita, ca manjita de afine arata ca data cu ruj. Filip si el fericit ca arata ca un vampir. Totusi nu s-au inteles asupra denumirii :) Anastasia a spus ca sunt tarte, iar Filip a spus ca sunt placinte. Pana la urma a ramas ca sunt tartoplacinte :)



LC= lingurita ceai
LS= lingura  supa
1 cup ~ 250 g


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu