Pagini

marți, 26 iunie 2012

Dulceata de zmeura

Acum cativa ani mi-am spus ca nu o sa fac niciodata nici un fel de gem sau dulceata sau alta conserva. Intotdeauna mi s-au parut foarte complicat de facut . Pana anul trecut, cand am considerat ca este cazul sa incerc.

Cu burtoiul cat casa, cu o saptamana- doua inainte ca Petru sa faca ochi , m-am apucat de cumparat borcane, spalat borcane, sterilizat borcane , dulcetuit, gemuit si compotit.
De fapt am inceput cu cateva borcanele de dulceata de capsuni si m-a prins microbul atat de rau, incat am umplut camara cu cateva zeci de borcane cu dulceata de capsuni, de cirese, de visine, gem de caise, compot de caise si de piersici.

Nu suntem mari consumatori de gemuri si dulceturi, pentru ca suntem mari consumatori de miere, asa ca nici nu stiu daca am injumatatit portia de anul trecut, fapt pentru care anul asta am zis ca nu mai fac nimic....dar ce, m-am putut abtine???

Cand am vazut gramezile de zmeura din piata, numai la dulceata de zmeura mi-a stat gandul si nu m-am lasat pana cand nu am facut vreo trei borcanele...daaaa, stiu.... peste doua zile trebuie sa sustin lucrarea de disertatie si eu stau si fac dulceturi....

Mi-am rugat husband-ul sa se infatiseze cu un  kil de zmeura ca sa-i fac felul dulcetaros.



Asadar , pentru trei borcanele de dulceata aveti nevoie de un kilogram de zmeura + un kilogram de zahar (eu nu respect proportia de 1:1 pentru ca mi se pare foarte mult zahar si pun la ochi, cam cum mi se pare mie...cred ca am pus vreo 500-600 g)
Se pun la fiert impreuna cu zaharul , la foc moderat. O sa inceapa sa bulbuceasca si sa faca spuma, care se aduna cu o lingura. Dupa ce nu mai apare nici o urma de spuma, se mai lasa 5-10 minute pe foc.
Se pune fierbinte in borcanele spalate, uscate si sterilizate.

Daca mai aveti rabdare, lasati-o sa se raceasca, daca nu (asa ca mine) ungeti repede o felie cu unt , trantiti o lingurita cu varf de dulceata si savuraaaati !



Un comentariu:

  1. Suna delicos! E una dintre dulceturile mele preferate, :) de fapt imi plac cele din fructe de padure.

    RăspundețiȘtergere